Kookt @Elisabethskitchen en schrijft erover
SIMPEL, SMAAKVOL EN GEZOND
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Wie ben ik?

Elisabeth'skitchen

Promoot jouw pagina ook

 

 

Naam: Elisabeth van der Ark
Hobby,s: Koken en schrijven

Op papier ben ik gewichtsconsulente en toen ik jaren geleden deze blog startte had ik een praktijk als gewichtsconsulente. Ik heb diverse vervolgopleidingen gevolgd op het gebied van gezonde voeding. Mijn recepten en gerechten zijn gezond en passen in een normaal en gezond eetpatroon. 

Wil je meer over mij weten, dan staat het je vrij om een e-mail te sturen.
www.gewichtsconsulente@live.nl
Spam wordt niet op prijs gesteld...

Elisabeth

boodschappen
Categorieën
Elisabethsmagazine

Klik op de link en je kunt Elisabeth'sMagazine editie 5 doorbladeren. link

Klik op de link en je kunt Elisabeth'sMagazine editie 6 doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt Elisabeth'sMagazine editie 7 doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt Elisabeth'sMagazine edite 9 doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt de eerste special van Elisabeth'sMagazine doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt de tweede special van Elisabeth'sMagazine doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt de derde special van Elisabeth'sMagazine doorbladeren. Link

Topblog volrecepten.nl
Topblogs met recepten
Persoonlijke vragen aan mij
persoonlijke vragen aan mij
Het kan zijn,
dat je een vraag 
voor me hebt,
die van persoonlijke
aard is.
 
Dan kun je 
een mailtje sturen naar
 Ik tracht zo snel mogelijk  
antwoord te sturen.
 
Elisabeth,
dé internet-
gewichtsconsulente
Laatste reacties
    hitstats
    Hebbedingetjes
    Gewichtsconsulente Fleur Dinjens

     

    Vandaag weer een gastblog van een gewichtsconsulente. Fleur Dinjens stelt zich voor en vertelt wat haar motief is geweest om voor dit vak te kiezen.

    ***************************************************************************************

    Mijn naam is Fleur Dinjens. Dank je wel Elisabeth van der Ark voor de mogelijkheid om me voor te stellen met dit gastblogje. 

    Ik ben natuurvoedingsdeskundige en BGN-gewichtsconsulent. Ik werk vanuit het principe dat je door het eten van de juiste voeding en voldoende beweging je lichaam geeft wat het nodig heeft om gezond, sterk en slank te worden of blijven.

    Ik krijg nogal eens de vraag ‘ hoe doe jij dat dan? Gezond leven?’ Ik ‘doe’ dat niet echt meer, het is meer onderdeel van mijn ‘zijn’ geworden. Ik vind het fijn om goed voor mijn lichaam te zorgen en gezonde voeding is daarbij erg belangrijk. Ik zou eigenlijk helemaal niet anders (meer) kunnen. Maar ik snap wel dat het voor veel mensen een verandering is en je het soms moeilijk vindt om te bedenken hoe je moet beginnen. Daarom een gastblog met wat tips! 

    Klik op lees meer....

     Tip 1: gezond eten vraagt een goede voorbereiding 

    Als je elke avond pas om 17:00 gaat bedenken wat je wilt eten voor het avondeten, dan is het gedoemd te mislukken. Maak een weekplanning. En zorg voor een goed gevulde voorraadkast met rijst, granen, eieren, noten en zaden. Koop wekelijks voldoende groenten en fruit vooruit. Ook een vriezer kan helpen om altijd vlees en vis op voorraad te hebben, zodat je niet verleid wordt tot ‘eten halen’.

    Als je kookt, kan dat ook voor twee dagen. Of soms kan je avondmaaltijd ook als salade gegeten worden de volgende dag in plaats van een ‘gewone’ lunch.

    Tip 2: baby steps

    Wij zijn vaak nogal gehecht aan onze gewoontes en alles in eens veranderen lukt niet.  Maak kleine stapjes in de gewenste richting. En zorg dat je ook anders gaat denken. Koop eens een eettijdschrift, of zoek leuke facebook groepen uit met mensen die recepten delen of ervaringen. Vraag een vriendin te eten en doe je best om haar iets lekker voor te schotelen.

    Tip 3: start met de verbetering van 1 eetmoment

    Onderzoek bij jezelf welk moment je echt niet tevreden bent over je eetpatroon. Kies dat eetmoment om te veranderen. Bijvoorbeeld: ontbijt je nooit of slecht? Verander dit dan! Er zijn veel ontbijtjes die weinig tijd kosten.  Een yoghurt-met-fruit en muesli ontbijt is zo gemaakt! Ook een omelet met groenten ligt snel op je bordje. Dit stimuleert je om verdere veranderingen door te voeren.

    Tip 4: eet je calorieën, drink ze niet

    Laat frisdrank en sappen (uit pak) staan en kies voor (kruiden) thee of water.  Bewaar deze dranken voor een feestje of speciale gelegenheid. Cola geeft je niets aan voedingsstoffen.  Drink liever een glas water met citroen of limoen. Echt lekker!

    Tip 5:beweeg!

    Alleen je eetpatroon veranderen is niet genoeg. Beweeg meer. Maak er een gewoonte van om na je lunch een ommetje te maken. Je zit dan fris en helder weer aan je bureau voor de middag. Of fiets naar je werk of school. Heb je vrij of geen werk, begin de dag met een ochtendwandeling. Heerlijk en je hebt meteen je beweging voor die dag ‘in the pocket’.

    Wie ben ik?

    Ik werk in Nijmegen (Oud Hees), waar ik woon met mijn man en twee kinderen (een dochter van 11 en een zoon van 7 jaar).

    Al jaren is coaching een onderdeel van mijn werkzaamheden. Ik begeleid mensen die iets in zichzelf of hun leven willen veranderen. Begeleiding helpt om sneller tot de kern te komen en stappen vooruit te zetten. Samen gaat het vaak beter dan alleen.

    Ik zelf heb dit jaren geleden ook ervaren toen ik na een heftige opvlamming van colitis ulcerosa (de dikke darm variant van de ziekte van Crohn) hulp zocht en vond bij een natuurvoedingsadviseur. Intuïtief had ik de overtuiging dat ik, door anders te gaan eten, mijn ziekte veel beter beheersbaar kon maken. Ik wist alleen niet hoe en durfde ook niet zomaar iets uit te proberen. Na veel zoeken, evalueren en opnieuw proberen, lukte het steeds beter om mijn darmen in het gareel te houden en mijn energie terug te vinden. Mijn lichaam herstelde zich en mijn gewicht werd weer gezond. Wil je graag mijn hulp bij een gezonder eetpatroon? Ik woon en werk in de regio Nijmegen en geeft voedingsadvies en coaching. Ik help je graag! Kijk eens op mijn site

     

     

     

    Reacties

    Commentaar
    Jouw naam/bijnaam
    Website url
    E-mail
    Je Punt profiel
    Hou mij op de hoogte
    Ik wil op de hoogte gehouden worden
    Dit is een verplicht veld
    Elisabeth's favorite
    BlogSociety
    myTaste.be
    Beste Blogger Foodblogger
    BesteBloggers
    Volg mij via bloglovin
    Follow
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl