Afvallen met gewichtsconsulente, foodblogger, thuiskok en receptenschrijfster in Elisabeth'sKitchen
Afvallen met gezond eten en simpele maar smaakvolle recepten.
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Wie ben ik?

 

 

Naam: Elisabeth van der Ark
Woonplaats: Spijkenisse
Hobby,s: Koken en schrijven

Op papier ben ik gewichtsconsulente en toen ik jaren geleden deze blog startte had ik een praktijk als gewichtsconsulente. Ik heb diverse vervolgopleidingen gevolgd op het gebied van gezonde voeding. Mijn recepten en gerechten zijn gezond en passen in een normaal en gezond eetpatroon. 

Wil je meer over mij weten, dan staat het je vrij om een e-mail te sturen.
www.gewichtsconsulente@live.nl
Spam wordt niet op prijs gesteld...

Elisabeth

boodschappen
Pinterest
Categorieën
Elisabethsmagazine

Klik op de link en je kunt Elisabeth'sMagazine editie 5 doorbladeren. link

Klik op de link en je kunt Elisabeth'sMagazine editie 6 doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt Elisabeth'sMagazine editie 7 doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt Elisabeth'sMagazine edite 9 doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt de eerste special van Elisabeth'sMagazine doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt de tweede special van Elisabeth'sMagazine doorbladeren. Link

Klik op de link en je kunt de derde special van Elisabeth'sMagazine doorbladeren. Link

Topblog volrecepten.nl
Topblogs met recepten
Persoonlijke vragen aan mij
persoonlijke vragen aan mij
Het kan zijn,
dat je een vraag 
voor me hebt,
die van persoonlijke
aard is.
 
Dan kun je 
een mailtje sturen naar
 Ik tracht zo snel mogelijk  
antwoord te sturen.
 
Elisabeth,
dé internet-
gewichtsconsulente
Beste Blogger Foodblogger
Laatste reacties
hitstats
Hebbedingetjes
Laatste artikelen

Het is een kaart met een ontbijtvoorbeeld. Jaja, sorry je hebt natuurlijk allang ontbeten, want dat doe je iedere morgen. Of is dat nou een totaal verkeerde aanname? Nee toch.. Dat dacht ik ook al..

Ohh, je kan niet direct eten wanneer je uit je bed komt. Geeft niet.. Dan drink je eerst. En dat mag best gewoon water zijn, die citroensap hoeft niet hoor. Gewoon twee glazen, liefst niet te koud, water. Je hebt heus nog wel reserves zitten in je lichaam. Maar vocht, dat ben je gedurende de nacht kwijtgeraakt. En wanneer je nou wel kan drinken, koop dan een goede blender en maak dikke smoothies. Zo dik dat je het moet lepelen en kauw daar dan ook op. Kauwen zorgt dat de speeksel vermengt wordt met je vloeistof en kauwen is ook goed om je hersens aan het werk te zetten. Dus kan je alleen maar drinken, kauw dan je slok water. Zal je zien dat je daar ook lekker wakker en alert van wordt. Ben je geen liefhebber van smoothies en kan je niet direct eten, dan eet je een half uurtje later. Maar eet wel... En zorg dat wat je eet volwaardig is.

Het fruit van dit voorbeeld kun je ook later eten, maar eet het wel op één dag. Het is de hoeveelheid die je minstens moet eten op één dag.

Voor meer ontbijtvoorbeelden, kijk hier eens..

Reacties

 

Van bloemkool eten wij twee keer.. Natuurlijk kan je schoongemaakte bloemkool in een zakje kopen en dat is heus weleens makkelijk voor een keertje. Want dat is een betere keuze dan helemaal geen groente eten tenslotte. Maar ik koop dus een hele bloemkool. Van de week had ik de hele bloemkool in één keer gekookt. Een deel direct gebruikt en een deel in een bakje en in de koelkast. Na twee dagen moet het wel worden gegeten anders kan je het alsnog weggooien. Eeuwig zonde is dat.

Afijn, gisteren de gare bloemkool gebakken in de oven met kaas. Van het recept heb ik een receptenflyer gemaakt die je kan downloaden omdat het een jpg-bestand is.

Reacties

Vandaag een kaart met een aantal vragen. Afslanken is geen kwestie van tijdelijk minder eten, maar een ommezwaai van je eet-en leefpatroon. En ja, dat is lastig. Want oude gewoonten kun je niet zomaar overboord gooien. Maar toch is het aan te raden om het te proberen. Kun je het niet alleen dan heb ik een link voor je naar Marian Teunissen. Zij is een BGN gewichtsconsulente. De meeste zorgverzekeringen vergoeden de consulten, afhankelijk van je polisvoorwaarden. Ook online kun je in haar praktijk terecht.

Neem eens contact met haar op, wat heb je te verliezen? Hooguit een verkeerd ingesleten eet-en leefpatroon...

Reacties

Gisteren een motivatiekaart met een oefening. Vandaag een motivatiekaart met een tussendoortje. Deze keer twee stuks fruit en walnoten. Of het toevallig is weet ik niet, maar vandaag in de telegraaf een artikel over het niet voldoende eten van groente, fruit en vis. Ik vind het percentage best hoog. Heb je kinderen eet het fruit dan met je kinderen aan tafel. Even een rustig moment. Vroeger werden de kinderen getrakteerd op thee en koekjes wanneer ze uit school kwamen en mocht je dat nu nog doen, wijzig dat dan in fruit en groentesnacks. Geen zoetigheid of gefrituurde zaken, maar zelf gemaakte vetvrije groentechips of een groente-en fruitsmoothie. Maak hem dan lekker dik, zodat hij gelepeld moet worden. Dan moet er gekauwd worden en dat is weer gunstig voor de spijsvertering.

Alle motivatiekaarten met tussendoortjes kun je hier vinden.

 

 

Reacties

Iedere maand wordt er een foodblogevent georganiseerd. Uit de inzendingen wordt een winnaar gekozen door de host. De winnaar wordt dan de host van de nieuwe maand en verzint het item. Soms doe ik hier aan mee en soms ook niet. Het is allemaal vrijblijvend. Soms vind ik het onderwerp niets, maar deze keer wel. Aangezien ik dol ben op groen en het voorjaar een uitgelezen kans is op groene blaadjes en verse kruiden die door de warme temperaturen en de vele uren zon werkelijk uit de bakken springen. Tijdens mijn vakantie konden we zelfs al buiten eten en dat vraagt om een zomers gerecht. Voor het gemak had ik er brood bij geserveerd. Daar kan een kruidenboter bij, maar ik dacht deze keer iets gezonder, ik maak een kruidendipolie. Het lepeltje zit erin omdat ik niet zo van dippen houdt, met een lepeltje vind ik  sjiek en netter.

O ja, het foodblogevent wordt deze keer georganiseerd door uit mijn keukentje

Van het recept heb ik receptenflyer gemaakt, het is een jpg bestand dus je kan het downloaden en opslaan op je eigen computer.

 

Reacties

Vandaag weer een love your lijf kaart met een oefening. Helaas kan ik geen plaatjes tonen. Maar probeer de oefening maar. Let wel op dat je voeten niet kunnen wegglijden en je stabiel staat. Diegene die wat mankeren aan het bewegingsapparaat raad ik aan om advies in te dienen bij je arts of fysiotherapeut. De oefeningen zijn op deze manier beter uit te voeren, weet ik uit ervaring. Grondoefeningen zijn prima om te doen, echter het is lastig omhoog komen wanneer je lichamelijke ongemakken heb.

Oefeningen doen of sporten is niet alleen goed voor diegene die willen afvallen maar voor iedereen. Goed voor het lijf en de geest.

 

 

Reacties

 

Vanmorgen een motivatiekaart met een aspergerecept en nu een receptenflyer met een recept. De Hollandse witte asperge is zo heerlijk... En gezond ook nog. Zelf heb ik wel eens buitenlandse gekocht vlak voor het seizoen startte maar de smaak haalde het echt niet bij de Hollandse. Ja, ik ben mij zeer bewust van het feit dat ze duurder zijn dan de gemiddelde groenten. Dat is dan weer jammer. Maar dat heeft alles te maken met het rooien wat handwerk is. Het is een delicate groente. Probeer het gewoon eens. Dit recept is simpel en smaakvol. Een prachtrecept voor een zondags feestmaal.

Natuurlijk begrijp ik dat je niet zomaar roze rijst in huis hebt. Wil je ook roze rijst, kook dan wat bietensap mee.

Het recept is beschreven op de receptenflyer die je kan downloaden.

Reacties

 

Vandaag een 'love your lijf' kaart met een recept. Asperges deze keer, gewoon omdat het nu het seizoen is om Hollandse asperges te eten. Asperges zijn snel klaar.

Asperges moet je schillen, maar hoe doe je dat? Nou zo moeilijk is het niet. Leg de asperge op de snijplank en zet de dunschiller onder het kopje en ga dan naar beneden en draai de asperge geleidelijk rond. Wanneer je dat heb gedaan, snijd dan met een scherp mes een stukje van de onderkant af. Spoel ze daarna af, er kan nog weleens wat zand op het kopje zitten. En zand wil je niet in het eten.

Reacties (2)

Polenta is glutenvrij. Van zichzelf heeft het niet veel smaak. Daarom vind ik het juist een fijn product omdat je het op smaak kan brengen zoals jij het wilt. Ik heb deze keer gekozen voor Italiaanse keukenkruiden. Die koop je in iedere supermarkt of bij de groenteboer.
Polenta koop je in een natuurvoedingswinkel, in de Turkse of Marokkaanse supermarkt en tegenwoordig ook in grote reguliere supermarkten.

Dit gerecht is een vleesloos gerecht dus geschikt voor meatless monday.   

Het recept is uitgewerkt als een receptenflyer die je kan downloaden. Wil je meer receptenflyers, kijk hier dan eens.




Reacties

Toevallig is het vandaag schitterend weer. Wanneer het dit weer is, is een ijsje toch heerlijk. Vandaag een 'Love your lijf' kaart met een voedingsoverzicht van diverse ijsvarianten. Maak je eigen keuze.

 

 

Reacties
Elisabeth's favorite
BlogSociety
Follow on Bloglovin myTaste.be
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl - Design by Ontwerpmijndomein.nl